Odczuwasz ból w krzyżu lub piersi? Może to oznaczać, że konieczność wizyty u specjalisty, jakim jest fizjoterapeuta. Poznań i inne miasta, są miejscem pracy fizjoterapeutów pomagających w powyższych dolegliwościach. Zanim jednak podejmiesz próbę kontaktu z fizjoterapeutą, dowiedz się z naszego artykułu, czym się on zajmuje i kto powinien się do niego zgłosić.

Na czym polega praca fizjoterapeuty?

Fizjoterapeuta to osoba o ogromnej wiedzy z zakresu anatomii człowieka zajmująca się wykonywaniem zaleceń lekarskich, diagnozą funkcjonalną oraz realizowaniem terapii. W związku ze swoimi obowiązkami na terapeucie spoczywa duża odpowiedzialności powrotu do zdrowia pacjenta. Osoby te w celu identyfikacji dokuczliwego bólu nie zwalczają jedynie objawów, lecz starają się zniwelować źródło danego problemu. Chodząc również do fizjoterapeuty, sami nauczymy się na przykład ćwiczeń, pozwalających na leczenie przewlekłego bólu.

Z uwagi na szeroką specjalizację, fizjoterapeutą może zostać osoba po osiągnięciu odpowiedniego wykształcenia. W żadnym przypadku nie należy ufać osobom po weekendowym kursom. W celu identyfikacji specjalistów warto skorzystać z internetu, wyszukując lekarza po frazach. Przykładowo mieszkaniec Poznania wyszuka specjalistę po wpisaniu do przeglądarki słów tj. fizjoterapeuta Poznań.

Kto powinien zgłosić się do fizjoterapeuty?

Na wizytę z fizjoterapeutą powinien zgłosić się każda osoba, która cierpi na bóle związane z narządem ruchu. Warto odwiedzić jego gabinet nawet w przypadku drobnego bólu, ponieważ może taki zabieg nam zaoszczędzić problemów zdrowotnych w przyszłości.

Precyzując, do tego specjalisty powinien zgłosić się każdy, kto ma problemy ze stawami, przewlekłymi bólami kręgosłupa, odczuwa ból w odcinku lędźwiowo-krzyżowym piersiowym czy szyjnym kręgosłupa. Ponadto fizjoterapeuta zajmuje się również problemami związanymi z ograniczoną ruchomością danego stawu, z utrzymaniem prawidłowej postawy ciała, przewlekłym bólem utrudniającym codzienne życie, a nawet z problemami związanymi po porodzie.