W większości przypadków ból głowy jest maskowany tabletką przeciwbólową. Jednak ból głowy może pochodzić od kręgosłupa. Dlatego taka dolegliwość może zostać wyeliminowana dzięki fizjoterapii. Jednak do takiego zabiegu jest potrzebny doświadczony fizjoterapeuta. Warszawa jest przykładem miasta, w którym fizjoterapeuci realizują zabiegi usuwające przyczyny bólu głowy. Poniżej opisujemy ból głowy pochodzenia kręgosłupowego oraz w jaki sposób taki ból może uleczyć fizjoterapeuta.

Ból głowy pochodzenia kręgosłupowego

Przyczyn bólu głowy może być wiele, a jedną z nich jest uszkodzenie dysków lub innych fragmentów kręgosłupa na poziomach od C0 do C4. Co więcej, takie uszkodzenia mogą nawet powodować drętwotę żuchwy czy zawroty głowy. Niestety w praktyce analiza odcinka szyjnego kręgosłupa jest pomijana podczas diagnostyki bólu głowy. Jednak nie tylko uszkodzenia kręgosłupa mogą powodować ból głowy, a także samo napięcie mięśni podpotylicznych mogą wywołać ucisk na głowę.

Jakie działania należy podjąć w przypadku bólu głowy pochodzącego od kręgosłupa?

W przypadku bólu, który może być wynikiem uszkodzeń w określonych odcinkach kręgosłupa, warto skorzystać z praktyk fizjoterapii. Rozwiązaniem bólu głowy jest celowana, wyważona terapia manualna. Niestety takie manualne działania nie może wykonywać każda osoba, ponieważ nie posiada odpowiedniej wiedzy, chociażby w zakresie tkanki miękkiej przykręgosłupowej.

Dlatego, konieczna jest wizyta u terapeuty znającego się na anatomii kręgosłupa. Ból głowy jest likwidowany przez rozluźnienie mięśni szyi oraz aktywację określonych stawów. Jak widać takie działania może wykonywać jedynie specjalista, dlatego, warto poświęcić czas na znalezienie doświadczonego fizjoterapeuty np. za pomocą internetu. Przykładowo, jeśli jesteś mieszkańcem Warszawy, wpisz w wyszukiwarkę frazy „ból głowy pochodzenia kręgosłupowego fizjoterapeuta Warszawa”, a po chwili otrzymasz listę fizjoterapeutów specjalizujących się w tej tematyce.