Od jakiegoś czasu dokucza Ci ból w łokciu? Może to być objaw schorzenia, jakim jest łokieć tenisisty. W takiej sytuacji pomoże ortopeda. Poznań i inne polskie duże miasta są miejscem pracy takich specjalistów. Poniżej opisujemy, czym jest i jak się objawia łokieć tenisisty.

Łokieć tenisisty – czym jest?

Łokieć tenisisty jest schorzeniem, które dotyczy głównie osób wykonujących pracę biurową czy manualną. Z medycznego punktu widzenia pod zabawną nazwą tego schorzenia kryje się ból bocznego nadkłykcia kości ramiennej. Ból ten jest spowodowany urazami i przeciążeniem łokcia w wyniku jego codziennej eksploatacji. Początkowo drobne urazy przeradzają się w silny ból ograniczający funkcje manualne.

Schorzenie to niestety trudno wyleczyć tradycyjnymi metodami z zakresu fizjoterapii. Dlatego coraz częściej osoby borykające się z tym schorzeniem decydują się na fale uderzeniowe. To metoda nieinwazyjna lecząca stan zapalny w ciągu 2 tygodni. Po zrealizowanych zabiegach następuje wzrost produkcji naturalnego kolagenu.

Z uwagi na fakt, że łokieć tenisisty jest złożonym schorzeniem wymagającym długiego leczenia, ważne jest, aby skorzystać z usług doświadczonego ortopedy. Jednym ze sposobów jest skorzystanie z internetu, który umożliwi znalezienie profesjonalisty blisko miejsca zamieszkania. Wystarczy w przeglądarkę wpisać przykładowo: łokieć tenisisty ortopeda poznań, a już po chwili ujrzymy propozycje gabinetów lub klinik lekarskich.

Łokieć tenisisty – jak się objawia?

Głównym objawem tego schorzenia jest ból promieniujący do przedramienia, ograniczenie ruchowe, ból mięśniowy oraz obrzęk. Jak widać, objawy są dość poważne, dlatego specjaliści nie zalecają długotrwałego leczenia opartego na lekach przeciwbólowych, ponieważ nie zmniejszą stanu zapalnego.

Po wyleczeniu ważne, aby pacjent uniknął kolejnego schorzenia dzięki odpowiednim praktykom. Przykładowo pracownicy biurowi powinni w planie pracy znaleźć czas na 3-4 małe przerwy, aby dać odpocząć mięśniom prostowników.