Nastawianie kręgosłupa czy wypadnięcie dysku to znane terminy, którymi się posługuje każdy ortopeda czy fizjoterapeuta. Gdańsk i inne polskie duże miasta są miejscem działalności wielu wykwalifikowanych specjalistów, a ich usługi w kwestii kręgosłupa są coraz chętniej wybierane nie tylko podczas bólu. Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z usługi zabiegów przynoszących ulgę w bólu kręgosłupa, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

Jak wygląda nastawianie kręgosłupa?

Kręgosłup jest zbudowany z wielu kręgów odseparowanych krążkami. W każdym ludzkim stawie w trakcie ruchu kręgi wraz z krążkami ze sobą współpracują, obracając się względem siebie. Może się jednak zdarzyć, że prawidłowa współpraca będzie zaburzona, a efektem tego będzie niestety ból. Aby naprawić tę sytuację, fizjoterapeuta wykonuje manipulację stawową.

Manipulacja stawowa polega na pchnięciu jednej części stawu względem drugiej, doprowadzając do rozluźnienia struktury kręgosłupa. Zazwyczaj podczas takiego nastawiania i wskoczenia kręgu towarzyszy temu charakterystyczne chrupnięcie. Nie należy jednak tego dźwięku utożsamiać z łamaniem kości. Sam wspomniany dźwięk jest wynikiem zmiany ciśnienia w przestawianym stawie.

Wspomnianą manipulację wykonują osoby jedynie wykwalifikowane. Z uwagi na dużą ingerencję w ciało ludzkie, warto wyszukać doświadczonych fizjoterapeutów. Można użyć do tego celu na przykład internetu. Przykładowo mieszkaniec Gdańska może wpisać w przeglądarkę frazy: fizjoterapeuta Gdańsk. Po chwili ujrzymy listę fizjoterapeutów, których należy wcześniej przefiltrować pod kątem kwalifikacji i doświadczenia.

Dlaczego warto decydować się na zabiegi kręgarskie?

Ponieważ w skrócie przynoszą ulgę. Wszelkie manipulacje stawowe np. w postaci nastawiania kręgosłupa rozluźniają stawy, poprawiając ich nieruchomość, a tym samym zmniejszają lub całkowicie niwelują ból. Należy wspomnieć przy okazji, że nie każdy ból oznaczę dyskopatię. W wielu przypadkach ból wynika w zatrzymaniu się ruchomości stawów, a zabiegi z zakresu manipulacji go wyeliminują.