Zauważyłeś dziwne pogrubienia na swojej dłoni? Może to być przykurcz Dupuytrena, dlatego dobrze, aby zbadał tę dłoń ortopeda. Warszawa jest przykładem miasta, w którym pracują tacy specjaliści. Jednak przed wizytą przeczytaj nasz wpis. Opowiadamy poniżej czym jest przykurcz Dupuytrena, jakie są jego objawy oraz w jaki sposób leczy się to schorzenie.

Przykurcz Dupuytrena – co to jest?

Przykurcz Dupuytrena to schorzenie polegające na pogrubieniu rozcięgna dłoniowego, a więc tkanki łącznej znajdującej się m.in. pod skórą dłoni i palców. Pomimo tego, że samo pogrubienie jest niebolesne, należy leczyć to schorzenie, ponieważ może prowadzić ono do nieodwracalnego przykurczu palców oraz dłoni. Co ciekawe, choroba ta dotyka dziesięciokrotnie bardziej mężczyzn niż kobiet.

Przykurcz Dupuytrena – objawy

Przykurcz Dupuytrena rozwija się stopniowo, z tego względu objawy pogłębiają się wraz z postępowaniem schorzenia. Głównymi objawami są: guzki tworzące się na dłoni, pasma tkankowe powstające w wyniku łączenia się guzków oraz zaginanie palców.

Bardzo często dzieje się tak, że przykurcz jest zdiagnozowany już w momencie, gdy pod skórą dłoni występują liczne guzki lub zgrubienia. Dlatego, w przypadku podobnych symptomów zaleca się konsultację z ortopedą, który m.in. rozpozna umiejscowienie guzków oraz oceni stopień ruchomości palców. Prawidłowa identyfikacja choroby wymaga doświadczonego specjalisty, dlatego warto poszukać ortopedy w swoim mieście przez internet, wpisując w wyszukiwarkę na przykład: Przykurcz Dupuytrena ortopeda Warszawa.

Przykurcz Dupuytrena – techniki leczenia

Obecnie medycyna nie oferuje leku, który by zatrzymał postępujące schorzenie Dupuytrena. Na szczęście jednak choroba nie jest śmiertelna, a wymaga jedynie monitorowania i odpowiednich zabiegów. Przykurcz Dupuytrena jest leczony na drodze niechirurgicznej oraz chirurgicznej. Pierwszy sposób polega na ostrzykiwaniu sterydowym. W przypadku drugiego sposobu wykonuje się operację w momencie, gdy ostrzykiwanie nie hamuje progresu choroby.